Ένας σημαντικός θεσμός που λειτουργεί αρκετα χρόνια σε άλλους δήμους της χώρας είναι η θέση του Γενικού Γραμματέα του δήμου. Του ανθρώπου δηλαδή που λειτουργεί με πλήρη γνώση για το τι συμβαίνει στον δήμο Πέλλας. Μια θέση με πολλές και ουσιαστικές αρμοδιότητες αλλά και ευθύνες.
Στην απόφαση ορίζονται τα παρακάτω:
Ο Γενικός Γραμματέας θα ασκεί τις αρμοδιότητες που προβλέπονται στην παρ. 6 του άρθρου 161 του ν.3584/07 σε συνδυασμό με τις όμοιες του άρθρου 3 του ΟΕΥ του Δήμου Πέλλας.
Επίσης του μεταβιβάζει την αρμοδιότητα διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού του Δήμου Πέλλας.
Επιπλέον, ο Γενικός Γραμματέας θα συνεργάζεται με τους Αντιδημάρχους για την εφαρμογή πολιτικών και την υλοποίηση δράσεων, με στόχο τη βέλτιστη εξυπηρέτηση των αναγκών του Δήμου και της τοπικής κοινωνίας.
Ο Δήμαρχος μπορεί με απόφασή του να αναθέτει στον Γενικό Γραμματέα την υπογραφή με εντολή του εγγράφων και πιστοποιητικών, πλην χρηματικών ενταλμάτων. Ο Γενικός Γραμματέας απολύεται με απόφαση του Δημάρχου, που δημοσιεύεται σε περίληψη στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Επίσης παύει να ασκεί τα καθήκοντα του και απολύεται αυτοδικαίως όταν ο Δήμαρχος απωλέσει την ιδιότητα του για οποιονδήποτε λόγο.