Στην Ελλάδα το νέο Volvo EX30

Το μικρότερο και αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Volvo που φέρει το λογότυπο EX30 παρουσίασε η θυγατρική εταιρεία του εργοστασίου στην Ελλάδα το οποίο διατίθενται σε άκρως δελεαστική τιμή η οποία μειώνεται περαιτέρω εξαιτίας της επιδότησης που υπάρχει μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά».

Πρεμιέρα για το νέο ηλεκτρικό μοντέλο στην Ελληνική αγορά αυτοκινήτου – Ποιες είναι οι πρώτες ενδείξεις από την πορεία των παραγγελιών;

Το νέο ηλεκτρικό σουηδικό μοντέλο διατίθεται σε δικίνητες αλλά και τετρακίνητες εκδόσεις και σε τρία επίπεδα εξοπλισμού με την βασική έκδοση να πωλείται έναντι 37.572 ευρώ ενώ αν αφαιρέσει κανείς και την επιδότηση από το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» τότε αυτομάτως η απόκτησή του γίνεται ευκολότερη καθώς το κόστος πέφτει κάτω από τις 30.000 ευρώ!

Σύμφωνα με τα στελέχη της Volvo Cars Hellas το νέο ηλεκτρικό EX30 αναμένεται να ενισχύσει κατά πολύ τις πωλήσεις της θυγατρικής εταιρείας και ήδη οι παραγγελίες έχουν καλύψει την παραγωγή του επόμενου τετραμήνου ενώ ο στόχος των πωλήσεων του συγκεκριμένου μοντέλου για το 2024 αναμένεται περιλαμβάνει τετραψήφιο αριθμό.

Volvo EX30

Μοναδική σχεδίαση

Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του νέου Volvo EX30 αφορά στην μοναδική του σχεδίαση η οποία σίγουρα παραπέμπει στην σουηδική μάρκα αλλά δεν αντιγράφει άλλα μοντέλα. Το χαμηλό καπό, η κλειστή μάσκα, οι μεγάλοι τροχοί των 18 και 19 ιντσών, τα φωτιστικά σώματα με την ξεχωριστή προσέγγιση αλλά και τα λογότυπα που έχουν τοποθετηθεί στο επάνω μέρος στις πίσω κολώνες αποτελούν τα βασικά χαρακτηριστικά της πίσω και πλαϊνής σχεδίασης.

Στο πίσω μέρος του Volvo EX30 οι σχεδιαστές έχουν επιλέξει μια μινιμαλιστική εκδοχή με «πρωταγωνιστές» τα φωτιστικά σώματα.

Εντυπωσιακός είναι και ο αεροδυναμικός συντελεστής 0,28 που σίγουρα βοηθά στην διατήρηση της κατανάλωσης ενέργειας σε χαμηλά επίπεδα όπως επίσης και εκείνα του θορύβου κατά την κίνηση στο εθνικό οδικό δίκτυο.

Volvo EX30

Υψηλή δόση τεχνολογίας

Αν η εξωτερική σχεδίαση του Volvo EX30 είναι μοναδική τότε η καμπίνα επιβατών θα λέγαμε ότι είναι επαναστατική. Ο οδηγός και οι επιβάτες σίγουρα θα αντιληφθούν ότι εισέρχονται σε ένα αυτοκίνητο από το μέλλον στο οποίο συνυπάρχουν η λιτότητα με την τεχνολογία.

Τα πάντα δείχνουν τόσο απλά αλλά όμορφα, ενώ στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει μια μεγάλη οθόνη 12,3 ιντσών μέσω της οποίας ουσιαστικά πραγματοποιούνται όλες οι ρυθμίσεις. Κλιματισμός, ραδιόφωνο, προφίλ οδήγησης, καθίσματα, καθρέπτες. Όλα ρυθμίζονται από την κεντρική οθόνη η οποία στη σύντομη επαφή που είχαμε μας φάνηκε εύχρηστη αλλά σίγουρα θέλει κάποιο χρόνο εξοικείωσης.

 

 

 

Στο επάνω μέρος της οθόνης υπάρχουν και κάποιες ενδείξεις που ουσιαστικά αντικαθιστούν τον πίνακα οργάνων, ενώ στο κάτω μέρος της οθόνης υπάρχει το βασικό μενού με τον κλιματισμό.

Πάντως το άκρως εντυπωσιακό στοιχείο που αφορά την καμπίνα επιβατών αφορά στα ανακυκλωμένα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στην κατασκευή του αυτοκινήτου όπως ανακυκλωμένο πλαστικό και πολυεστέρας έως και ίνες από υφάσματα.

Επίσης ιδιαίτερης μνείας χρίζει η πρακτικότητα του νέου μοντέλου με την κεντρική κονσόλα να διαθέτει ένα συρόμενο σύστημα στο επάνω μέρος, ενώ στο κάτω μέρος της κονσόλας να υπάρχει ένας προστατευόμενος χώρος για την αποθήκευση μικρών αντικειμένων.

Το ντουλαπάκι βρίσκεται ακριβώς κάτω από την κεντρική οθόνη και ανοίγει με το πάτημα ενός ψηφιακού διακόπτη ωστόσο κάποιοι το κρίνουν ότι είναι κάπως δύσχρηστο…

Επίσης στο εμπρόσθιο άκρο του υποβραχιόνιου βρίσκονται τοποθετημένοι και οι αποκλειστικά 2 διακόπτες των 4 ηλεκτρικών παραθύρων, που εναλλάσσουν την λειτουργία μεταξύ των εμπρός και πίσω τζαμιών με το πάτημα ενός κουμπιού.

Ο χώρος αποσκευών είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμος και η χωρητικότητά του δεν υπερβαίνει τα 318 λίτρα, συμπεριλαμβανομένου του υποδαπέδιου διαμερίσματός του.

Δύο εκδόσεις ισχύος

Το Volvo EX30 διατίθεται στην Ελλάδα σε δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις οι οποίες αποδίδουν 272 και 428 ίππους αντίστοιχα και δύο διαφορετικές μπαταρίες.

Πιο συγκεκριμένα η βασική έκδοση Core των 37.572 ευρώ χωρίς να συνυπολογίζεται η επιδότησης από το πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά 2 αποδίδει 272 ίππους με κίνηση στους πίσω τροχούς και αυτονομία έως 344 χιλιόμετρα με μπαταρία 51 KWh ή με μπαταρία 69 KWh και αυτονομία 476 χλμ.

Η κορυφαία έκδοση Ultra με δύο ηλεκτροκινητήρες απόδοσης 428 ίππων προσδίδει αυτονομία 450 χλμ με μπαταρία 69 KWh.

Volvo EX30

Πρώτη επαφή

Το Volvo ΕΧ30 σίγουρα θα αποτελέσει μια ευχάριστη έκπληξη στις πωλήσεις της σουηδικής μάρκας καθώς η δελεαστική τιμή σε συνδυασμό με την οδική συμπεριφορά αλλά και την μοναδική του σχεδίαση αποτελούν μια ξεχωριστή πρόταση στην αγορά.

Κατά την διάρκεια της παρουσίασης στα νότια προάστια της Αττικής είχαμε την ευκαιρία να βρεθούμε πίσω από το μικρό και πραγματικά εντυπωσιακό νέο τιμόνι του Volvo EX30 το οποίο αφορούσε στην τετρακίνηση έκδοση με τους 428 ίππους και τα 543 Nm ροπής.

Ο οδηγός θα βρει εύκολα τη θέση που επιθυμεί στο κάθισμα αφού πρώτα αντιληφθεί ότι ο διακόπτης που βρίσκεται στο πλάι του ηλεκτρικού καθίσματος δεν ρυθμίζει μόνο την πλάτη, το ύψος ή την απόσταση από το τιμόνι αλλά και τα μαξιλαράκια που βρίσκονται στο κάτω μέρος ή στην πλάτη του!

Επίσης ο οδηγός έχει στην διάθεσή του αρκετά προγράμματα οδήγησης ωστόσο όποιο και αν έχει επιλέξει απλά πιέζοντας το πεντάλ του γκαζιού προς το πάτωμα το EX30 θα καταφλέρει να τον κολλήσει στην πλάτη του καθίσματος με τους 428 ίππους και τα 543 Nm ροπής πραγματικά να εντυπωσιάζουν. Η δύναμη είναι πραγματικά εντυπωσιακή ενώ η κατανάλωση ενέργειας ακόμη και κάτω από έντονη πίεση διατηρείται σε χαμηλά επίπεδα της τάξης των 19 KWh/100 χλμ.

Volvo EX30

Η οδική συμπεριφορά του επίσης αποτέλεσε ένα από τα δυνατά σημεία του σουηδικού μοντέλου με τα ελαστικά να μην έχουν διάθεση να «ξεκολλήσουν» από το οδόστρωμα ενώ οι κλίσεις του αμαξώματος ακόμη στα… λιμανάκια να είναι ανεπαίσθητες.

Ακόμη και όταν ο οδηγός θέλει να ξεφύγει από τα όρια τόσο η τετρακίνηση όσο και τα διψήφια σε αριθμό συστήματα ασφαλείας δεν αφήνουν κανένα περιθώριο…

Αν πάλι θέλει κανείς να απολαύσει μια πραγματικά ήσυχη βόλτα στην παραλιακή τότε το EX30 θα κινηθεί με απόλυτη ηρεμία και οι επιβάτες το μόνο που θα ακούνε είναι ένας ανεπαίσθητος ήχος που προκαλείται από την τριβή των ελαστικών αν έχουν τα παράθυρα ανοικτά. Σε περίπτωση που τα παράθυρα είναι κλειστά τότε κανένας ήχος δεν πρόκειται να μεταφερθεί στην καμπίνα επιβατών προσδίδοντας μια περισσότερο premium εικόνα.

Πηγή: www.carandmotor.gr

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
youTube

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε επίσης...