Το Μετρό Θεσσαλονίκης ετοιμάζεται πάνω από 20 χρόνια, αλλά ακόμα δεν έχει παραδοθεί. Όταν συμβεί αυτό, θεωρείται βέβαιο ότι θα αλλάξει τα δεδομένα των μετακινήσεων στην πόλη…
Μετά από αλλεπάλληλες αναβολές και καθυστερήσεις, το Μετρό Θεσσαλονίκης ολοκληρώνεται, έστω και αν αυτό δεν αναμένεται να συμβεί στο πρώτο μισό της χρονιάς. Το πολύπαθο και χρονοβόρο έργο θα παραδοθεί μέσα στο 2023, με τους εργάτες να δουλεύουν πυρετωδώς. Ο σχεδιασμός είναι πολύπλευρος και το μετρό αναμένεται να εξυπηρετεί καθημερινά δεκάδες χιλιάδες πολίτες στην καρδιά της πόλης. Επιπλέον αναμένεται να κατασκευαστούν και 16 νέα σχολεία, στα οποία θα πηγαίνουν 5.000 μαθητές.
«Τέλη του 2023 το Μετρό Θεσσαλονίκης θα έχει ολοκληρωθεί» δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, ο οποίος αναφέρθηκε και στα μεγάλα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη στην περιοχή της Θεσσαλονίκης.
«Το μετρό τελειώνει και το επόμενο διάστημα θα υπογράψουμε τη σύμβαση για τις πρόδρομες εργασίες για τη δυτική Θεσσαλονίκη, παράλληλα εξελίσσεται ο σχεδιασμός και με το FLYOVER και με τα αντιπλημμυρικά έργα και με το δικαστικό μέγαρο και θέλει πολλή ώρα για να σας αναπτύξω το πλήρες σχέδιο μας για τη Θεσσαλονίκη. Η Θεσσαλονίκη και για τον Κώστα Καραμανλή και για όλη την ηγεσία του υπουργείου είναι πρώτη προτεραιότητα», τόνισε ο υπουργός.
Ο Γιώργος Καραγιάννης, αναφέρθηκε και στα άμεσα σχέδια του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την κατασκευή νέων σχολικών μονάδων, επισημαίνοντας ότι: “Το σχέδιό μας του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών εξελίσσεται και, το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, θα ξεκινήσουμε την κατασκευή ουσιαστικά των 16 σχολικών μονάδων για τη Θεσσαλονίκη”.
Οι 16 σχολικές μονάδες που θα κατασκευαστούν αναμένεται να εξυπηρετήσουν περίπου 5.000 μαθητές.
Επισήμανε πως η κυβέρνηση φρόντισε να προκηρύξει τον διεθνή ανοιχτό διαγωνισμό για τη σύναψη σύμβασης σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα για τη λειτουργία και συντήρηση του δικτύου του Μετρό Θεσσαλονίκης και θα είναι ο πρώτος ιδιωτικός ουσιαστικά φορέας λειτουργίας στο Μετρό της Θεσσαλονίκης, το οποίο θα εξυπηρετεί καθημερινά ημερησίως 310.000 συμπολίτες μας. Το σύνολο των εσόδων θα είναι περίπου 50 εκατ. ευρώ. Ο διαγωνισμός προχωρά και έχουν κατατεθεί δύο προσφορές από δύο μεγάλες διεθνείς εταιρείες του εξωτερικού.
«Τους επόμενους λίγους μήνες θα έχουμε την εμπορική λειτουργία του Μετρό και επειδή πρέπει να κοιτάξουμε μπροστά και γνωρίζουμε ότι πολλά έργα κολλούν από προσφυγές και προσκόμματα που δημιουργούνται, εμείς με πλήρη σεβασμό στις διατάξεις του Ενωσιακού Δικαίου, δίνουμε τη δυνατότητα στην Αττικό Μετρό να μπορέσει να προχωρήσει μια ανάθεση ουσιαστικά των υπηρεσιών λειτουργίας και συντήρησης του δικτύου του Μετρό της Θεσσαλονίκης, του βασικού έργου και της επέκτασης προς Καλαμαριά, στον ανάδοχο του βασικού έργου για 2+1 χρόνια από την ολοκλήρωση αυτού», είπε ακόμη ο κ. Καραγιάννης.
Όπως ανέφερε ο υφυπουργός, το κόστος του έργου θα καλύπτεται από τα λειτουργικά έσοδα και πλέον ο ανάδοχος, που έχει μια πολύ μεγάλη εμπειρία, θα μπορεί να ξεκινήσει και να κάνει το πρώτο διάστημα την εμπορική λειτουργία του Μετρό της Θεσσαλονίκης.